Ћирилица  |   Latinica  |   English
      


Фирме

Закони

Погледајте


Портали


Витамин Д мушкарце штити од дијабетеса?
06.09.2008.

Мушкарци са нижим садржајем Д витамина у крви можда су под већим ризиком оболевања од дијабетеса типа 2, упозоравају фински стручњаци са Националног института за јавно здравље у Хелсинкију.

Тим са овог института, на челу са др Паулом Кнектом, конкретно је установио да су особе мушког пола које су током истраживања имале највише вредности витамина Д у крви, 22 године касније најмање вероватне жртве дијабетеса типа 2, преноси Ројтерс.

Мањак витамина Д утиче на секрецију инсулина и нека ранија истраживања су већ показала везу између ниског садржаја витамина Д у крви и шећерне болести.

Међутим, сва та истраживања односила су се на тренутно стање, јер људи који су у њима учествовали нису касније праћени.

У Финској студији учествовали су мушкарци и жене старости од 40 до 74 године, који на њеном почетку нису боловали од дијабетеса. После 22 године код 412 испитаника појавио се дијабетес типа 2.

Упоређен је базични ниво садржаја Д витамина у крви оних који су оболели, са садржајем овог витамина у крви 986 испитаника код којих се није појавила шећерна болест.

Пошто су узети у обзир фактори који утичу на појаву дијабетеса као што су телесна тежина или физичка активност утврђено је да су мушкарци који су по садржају витамина Д у крви припадали горњој четвртини били под 72 одсто мањим ризиком да оболе од шећерне болести од оних из четвртине са најнижим нивоом овог витамина. Код жена та веза није уочена.

Фински стручњаци напомињу да извесни фактори исхране и начина живота могу да буду делимично одговорни за везу између Д витамина и ризика од дијабетеса и истичу да су неопходне додатне студије да би се са сигурношћу утврдила евентуална улога поменутог витамина у превенцији шећерне болести


Број читања: 2603



ВИЈЕСТИ

Косово поново у Њујорку

Заборављена спасоносна српска шајкача

Нови процес дестабилизације Балкана од стране Албанаца и Бошњака

ФТ: Лоше вијести са свих страна свијета

Робна размена са Русијом 4 млрд. $

Делта и Косово:Економија и политика

Гаранција Америке не важи!

Стабилан мир у нестабилној држави


Које производе купујете?

Искључиво наше
Не обраћам пажњу на поријекло
Више наше него увозне
Искључиво увозне
Резултати 

ePosao
eOglasi
eTurizam.info


 
© 2008 Сва права задржана! © покреће БТГцмс | eНовости | eОгласи | eНекретнине | eМедицина | eТуризам | eПосао | Job.rs.sr | АутоБерза